همکاران محترم جهت دریافت پنل همکاری لطفا با شماره پشتیبانی 09028309135 تماس بگیرید.
وارد شوید ثبت نام

کیبورد لپ تاپ

نمایش 1–16 از 255 نتیجه

نمایش فیلترها

بارگذاری محصولات بیشتر

کیبورد لپ تاپ، یکی از اجزای اصلی برای وارد کردن اطلاعات یا به عبارتی، مکالمه با لپ ‌تاپ و کامپیوترهای خانگی به شمار می‌رود. به‌عنوان یک برنامه‌نویس، طراح، نویسنده، حسابدار و حتی گیمر، صفحه‌ کلید ضروری‌ ترین ابزار کار و تنها راه اصلی برای وارد کردن اطلاعات به سیستم می‌باشد؛ قطعاً ویژگی‌هایی مثل عمر کیبورد، بازخورد مناسب، امکان تعویض کلیدها و غیره برای این دسته از افراد بسیار مهم است زیرا معمولاً زمان بسیار زیادی را با کیبورد سر‌وکار دارند؛ به همین ترتیب در ادامه، به بررسی انواع کیبورد لپ تاپ، تعمیر یا تعویض کیبورد و ... خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

طرز کار کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر

چه در لپتاپ‌ها و چه در رایانه‌های رومیزی، خود کیبورد در کل مانند یک کامپیوتر عمل می‌کنند. در گذشته، صفحه کلیدها بر پایه اصول مکانیکی و به کمک حرکت قطعات کار می‌کردند (مکانیزم ماشین‌های تحریر را به یاد بیاورید). بیشتر صفحه کلیدهای امروزی هم از این مدل‌های قدیمی الهام گرفته‌اند؛ تنها تفاوت این است که اکنون تمام آن قطعات با فناوری‌های الکتریکی جایگزین شده.

در یک صفحه کلید ساده، فشرده شدن کلید توسط یک پردازنده مشخص می‌شود. پردازنده کلید فشرده شده صفحه کلید لپ تاپ را شناسایی کرده، و سپس این داده‌ها را به پردازنده اصلی سیستم می‌دهد. نحوه کار صفحه کلید و روش دقیق تفسیر کلیدها توسط پردازنده در مدل‌های مختلف متفاوت است.

صفحه کلیدها هر مدلی که داشته باشد، در شکل مدارشان هم با یکدیگر مشترک هستند. از کل این مدارها به عنوان ماتریس صفحه کلید یاد می‌شود.

ماتریس کلید که درون صفحه کلید قرار دارد را می‌توان به عنوان یک شبکه در نظر گرفت، که پردازنده از طریق آن محل کلید فشرده شده را مشخص می‌کند. هر زمان که کلیدی را فشار دهید، مدار زیر آن بسته می‌شود و جریان کوچکی ایجاد می‌شود.

این جریان شناسایی شده و بر اساس ماتریس کیبورد لپ تاپ، پردازنده تصمیم می‌گیرد که کدام کلید فشرده شده است. سپس، پردازنده این اطلاعات را به پردازنده اصلی کامپیوتر منتقل می‌کند.

این طرز کار کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر و در واقع فرایندی است که در زمان بین فشرده شدن یک کلید توسط شما و نقش بستن آن روی صفحه نمایش یا مانیتور ظاهر می‌شود.

اندازه دکمه های کیبورد لپ تاپ

اندازه کلیدهای صفحه کلید لپ تاپ از اهمیت زیادی برخوردار است، چون مستقیما با دقتی که باید به آنها ضربه بزنید مرتبط است. صفحه کلید تمام اندازه (فول سایز) همان چیزی است باید در لپ تاپ‌ها به دنبال آن باشید. هر لپ تاپ با صفحه نمایش 11.6 اینچ یا بزرگتر باید صفحه کلید فول سایز داشته باشد.

درصورتی که حروف کیبورد لپ تاپ به جای اینکه صاف باشند حالتی مقعر داشته باشند، دقت ضربات شما بیشتر خواهد شد. این گودی‌های خفیف به شکل ظریف اما به شدت موثر به انگشتان کمک می‌کند تا مرکز یک کلید را بدون نگاه کردن به صفحه کلید پیدا کنند. می‌بینید که چقدر نوع کلیدهای کیبورد لپتاپ در بهبود کار شما مهم هستند؛ پس هیچوقت از این بخش ساده نگذرید.

به عنوان مثال، اگر نوشتن یا ادیت متون بخش زیادی از کار شما را تشکیل می‌دهد، ممکن است کلیدهای مستقلی با عملکردهای خاص مانند Home ،End ،Page Up و Page Down لازم داشته باشید. اما امروزه، بسیاری از لپ تاپ‌ها چنین دکمه‌هایی را با کلیدهای دیگری مانند کلیدهای جهت‌دار ترکیب می‌کنند؛ و تنها با فشار دادن آنها در ترکیب با کلید عملکرد (F) می‌توان به آنها دسترسی داشت.

گرچه این روزها از کلیدهای F1 تا F12 در کیبورد لپ تاپ به ندرت استفاده می‌شود، اما ممکن است بخواهید بدون این زحمت اضافه تایپ کنید. در چنین حالتی، باید ببینید آیا دستگاه گزینه تعویض کلیدهای میان‌بر برای کلیدهای F را دارد یا خیر.

گذشته از اندازه و عملکرد دکمه های کیبورد لپ تاپ و بسته به محیط کارتان، ممکن است برای کلیدها نیز نور پس زمینه لازم داشته باشید. انتخاب مدلی با سطح روشنایی قابل تنظیم می‌تواند به شما کمک کند تا در تاریکی و بدون نابود کردن چشم‌هایتان تایپ کنید.

انواع کیبورد لپ تاپ

این روزها با وجود تنوع بالای مدل‌های کیبورد، کاربران می‌توانند مطابق با نیاز و سلیقه خود، کیبورد مورد‌نظرشان را از بین انواع کیبوردها انتخاب کنند. انواع کیبورد را بر اساس معیارهای مختلفی می‌توان دسته‌بندی کرد؛ برای مثال از نظر نوع اتصال کیبورد، در دو دسته‌ی اصلی بی‌سیم و سیم‌دار، تقسیم‌بندی می‌شوند و از نظر مکانیزم دکمه‌های کیبورد، به دسته‌های مکانیکی و غشایی یا مکانیکی و لمسی. فارغ از هر‌گونه دسته‌بندی، انواع کیبورد عبارتند از:

صفحه‌ کلید مکانیکی

صفحه‌ کلید مکانیکی، برای هر کلید از سوئیچ فیزیکی جداگانه استفاده می‌کند تا هر ضربه کلید توسط کاربر را ضبط نماید؛ همین امر، باعث افزایش دقت و سرعت در تایپ می‌گردد. استفاده از کیبوردهای مکانیکال برای گیمرها و تایپیست‌ها که نیاز به ورود اطلاعات سریع دارند، بسیار سودمند و لذت‌بخش است.

در این مدل، به‌دلیل وجود کلیدهای فنری، هنگامی که شما کلیدی را فشار دهید، سیستم  آن را به‌عنوان یک ضربه‌ی کلید ثبت می‌کند؛ نام‌گذاری این مدل، برگرفته از همین مکانیزم می‌باشد. این کیبوردها که با عنوان کیبورد کلاسیک هم شناخته‌شده هستند، به‌دلیل دوام بالا و تایپ راحت اولین انتخاب کاربران هستند. از دیگر مشخصات این کیبوردها، می‌توان به قیمت بالاتر نسبت به سایر کیبوردها و سروصدای زیاد آنها هنگام تایپ کردن اشاره کرد.

یک کلید شکسته یا خراب روی صفحه کلید مکانیکی، به‌راحتی با ابزار مناسب، قابل تعویض است؛ همچنین تمیز کردن و نگهداری آنها کار ساده‌ای است.

صفحه‌ کلید غشایی

به جرأت می‌توان گفت تقریباً تمام لپ تاپ‌های امروزی، دارای صفحه‌ کلید غشایی می‌باشند؛ طراحی لپ تاپ‌های ظریف و باریک امروزی، استقبال روزافزون از این سبک کیبورد را به دنبال داشته است.

این صفحه‌ کلیدها با عنوان کیبوردهای چیکلت یا کیبورد جزیره‌ای هم شناخته می‌شوند. علت نامگذاری این نوع صفحه کلید، فاصله کلیدهاست؛ دکمه‌ها هر کدام مانند یک جزیره، به‌صورت مستقل عمل می‌کنند. در صفحه‌ کلیدهای شیکلت، یک غشا در زیر کلیدها مورد استفاده قرار می‌گیرد و همین امر، تعمیر کیبوردهای چیکلت را بسیار دشوار و یا حتی غیرممکن ساخته است. به این ترتیب، اگر یک کلید روی یک کیبورد چیکلت جدا شود، به احتمال زیاد باید یک صفحه‌ کلید جدید بخرید؛ چرا‌که برای عملکرد صحیح مدار، لایه غشایی باید دست نخورده باشد. این نوع کیبورد، نسبت به صفحه‌ کلیدهای مکانیکی دوام کمتری دارند و البته صدای کمتری هم تولید می کنند.

 صفحه‌ کلید دستی یا ارگونومیک

صفحه‌ کلید ارگونومیک یا دستی، تقریباً شبیه کنترل‌های بازی است؛ در طراحی این نوع، برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی مچ دست، از مچ پد استفاده شده است. این کیبوردها به‌راحتی قابل استفاده در دست بوده  که منجر‌ به افزایش بهره‌وری و تسلط بیشتر کاربر می‌گردد.

برای کاربران گیمر حرفه‌ای و کسانی که روزانه مدت‌زمان طولانی با صفحه‌ کلید لپ تاپ سروکار دارند، این کیبورد بهترین انتخاب خواهد بود؛ طراحی این کیبوردها کاملاً متناسب با ساختار بدن می‌باشد و می‌‌توانند به کاهش فشار و خستگی و همچنین آسیب‌های ناشی از کار کردن طولانی‌مدت با کامپیوتر، کمک کنند.

برخی از این کیبوردها، کلیدهایشان را بالا می‌برند و بعضی دیگر، به دو نیم تقسیم می‌‌شوند؛ با توجه به نیاز خود باید تصمیم بگیرید کدام صفحه‌ کلید، بهترین گزینه برای شماست. این مدل قیمت بالایی نسبت به کیبوردهای معمولی دارد.

 صفحه‌ کلید انعطاف‌ پذیر یا ژله‌ای

کیبوردهای انعطاف‌پذیر، از جنس سیلیکون ساخته شده‌اند. همان‌طور که از اسمش پیداست، انعطاف‌پذیر بوده و به‌راحتی قابل لوله شدن می‌باشد؛ کاربر می‌تواند حجم اشغالی کیبورد را به حداقل برساند و به‌راحتی آن را درون کیف لپ تاپ خود جای دهد. همیشه یک کیبورد خوب و راحت همراه شماست!!!

تمامی دکمه‌های این کیبوردها دقیقاً مانند کیبوردهای رایج می‌باشد. با طراحی لطیف دکمه‌های این کیبوردها، می‌توان تایپ کردن کاملاً بی‌صدا را تجربه کرد. معمولاً کیبوردهای انعطاف‌پذیر، از جنس سیلیکون ساخته شده‌اند، ضد آب بوده و قابل شست‌وشو هستند.

صفحه‌ کلید گیمینگ

استفاده از کیبورد لپ تاپ گیمینگ، برای گیمرها نتیجه و تجربه بهتری از یک بازی کامپیوتری را به دنبال خواهد داشت؛ به‌دلیل نیاز گیمرها به واکنش سریع کیبورد در حین بازی، سرعت فشار و عکس‌العمل در این کیبوردها به مقدار زیادی افزایش یافته تا کیبورد بتواند در سریع‌ترین حالت، فرمان را به سیستم منتقل کند.

از مشخصات بارز کیبوردهای گیمینگ، می‌توان به دکمه‌های مکانیکی و زمان پاسخگویی کمتر اشاره کرد. درواقع، همین دکمه‌های مکانیکی، کاهش زمان پاسخگویی را رقم می‌زند و برای گیمرها این مهم‌ترین آیتم است. به‌طور کلی سیاست به‌کار رفته در کیبوردهای گیمینگ عبارتست از: افزایش سرعت فشار و عکس العمل برای انتقال فرمان در سریع‌ ترین حالت.

در کیبورد‌های مکانیکی دکمه‌ها به‌دلیل مکانیزم‌های جداگانه‌ای که دارند، با هم ارتباطی ندارند؛ با وجود این شرایط، کاربر می‌تواند همه دکمه‌ها را به‌صورت همزمان فعال کند. همچنین در این کیبوردها، کلیک‌ها بسیار سریع‌تر ثبت می‌شوند؛ در‌نتیجه تعداد کلیک‌های کاربر را در یک زمان مشخص بالاتر خواهد برد. کیبورد‌های مکانیکی نسبت به کیبورد‌های معمولی دوام بیشتری دارند. تعداد دکمه‌های این کیبوردها به‌دلیل وجود برخی کلیدهای میانبر، نسبت به کیبوردهای معمولی بیشتر می‌باشد.

در مجموعه لپ تاپ بهار، انتخاب‌های زیادی در دسترس شماست؛ انواع کیبوردهای گیمینگ با امکانات و و طرح‌های مختلف بر اساس نیاز شما عزیزان در این فروشگاه عرضه می‌شود.

صفحه‌ کلید بی‌سیم

کمتر کسی پیدا می‌شود که با کیبوردهای بی‌سیم آشنایی نداشته باشد؛ این کیبوردها، بدون استفاده از سیم و از طریق فناوری‌های بلوتوث، فرکانس رادیویی و پرتو‌مادون‌قرمز به رایانه متصل می‌شوند.

کیبوردهای بی‌سیم، به دو صورت دانگلی و بلوتوثی کار می‌کنند؛ کیبوردهای دانگلی از یک گیرنده به نام دانگل بلوتوث (شیبه به یک فلش مموری) استفاده می‌کنند که از طریق اتصال به یکی از پورت‌‌های سیستم، ارتباط میان کامپیوتر و کیبورد را برقرار می‌نمایند. در مقابل، ارتباط کیبوردهای بلوتوثی با کامپیوتر، از طریق امواج بلوتوث می‌باشد؛ تمامی دستور‌ات کاربر که از طریق دکمه‌ها صادر می‌گردد، از طریق بلوتوث به سیستم ارسال می‌شود.

امروزه این کیبوردها، با توجه به در دسترس بودن، حذف اتصالات سیم‌های اضافه و انعطاف‌پذیری بیشتر هنگام کار با لپ‌ تاپ، در بین انواع کیبورد ها همواره طرفداران زیادی پیدا کرده اند.

صفحه‌ کلید پروجکشن

اگر به یک صفحه‌ کلید مجازی برای کامپیوتر خود علاقه دارید، صفحه‌ کلید پروجکشن انتخاب جذابیست!!!

این دستگاه، در‌واقع یک مکعب بسیار سبک با ابعاد کوچک است که به واسطه آن، کاربرهمیشه می‌تواند یک کیبورد کامل را همراه خود داشته باشد. این کیبوردها که با سنسورهای نوری تطبیق داده شده‌اند، با تشخیص حرکات انگشت، به کاربر اجازه می‌دهند هر آنچه را که دوست دارد، تایپ کند. برای کار با کیبورد لیزری تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را روی میز قرار داده و روشن کنید؛ تصویر کیبورد، توسط لیزر بر روی میز نمایش داده می‌شود. کاربر از طریق بلوتوث می‌تواند دستگاه را به کامپیوتر، تبلت یا گوشی موبایل خود متصل نماید. بدون نیاز به تنظیمات خاصی، کیبورد به‌راحتی با سیستم شما همگام می‌گردد. قابلیت استفاده در تمام برنامه‌هایی مانند دفترچه یادداشت و دفترچه تلفن، یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این کیبورد مجازی است که شما را از دردسر کلیدهای کوچک دستگاه‌های هوشمند خلاص می‌کند. این دستگاه حتی به‌عنوان ماوس هم کارایی دارد.

صفحه‌ کلید چند‌منظوره

این کیبوردها برای استفاده در موارد مختلف شامل تایپ کردن، اینترنت گردی، پخش رسانه و سایر امور روزانه  طراحی شده است. صفحه کلیدهای چندمنظوره، شاید در نگاه اول شبیه یک صفحه کلید استاندارد به نظر برسد اما آنچه صفحه‌ کلیدهای چند‌منظوره را از سایر کیبوردها متمایز ساخته است، وجود کلیدهای عملیاتی بیشتر و توانایی هماهنگ شدن و کنترل اطلاعات در کامپیوترهای مختلف است. این کیبوردها معمولاً در سازمان‌های بزرگی که دارای چندین مانیتور برای نظارت امور هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ این محصولات پیشرفته، امکان کنترل چندین دستگاه مختلف توسط یک صفحه‌ کلید را برای کاربران فراهم می‌سازد.

صفحه‌ کلید لمسی

از نام این کیبوردها مشخص است که بدون نیاز به ضربه یا فشار به روی کلیدها، بر روی یک صفحه لمسی قابل استفاده هستند؛ این نوع کیبورد برای کاربرانی که نیاز به جابجایی و حمل لپ تاپ دارند، مناسب است. همچنین، کاهش فشار بر روی کلیدها، به کاهش درد و خستگی دست در طولانی‌مدت کار کمک می‌ کند.

نحوه اتصال صفحه کلید به لپ تاپ و کامپیوتر

گفتیم که ریزپردازنده‌های موجود در صفحه کلید بر اساس ماتریس، کلیدی را که فشار داده شده است را تشخیص می‌دهد. در این بخش می‌خواهیم ببینیم کیبورد چگونه این اطلاعات را به پردازنده اصلی ارسال می‌کند.

به طور کلی، واسطه مورد استفاده در رایانه‌های رومیزی یا کابل USB است و یا کابل PS / 2. اما در لپ تاپ‌ها این اتصالات به صورت داخلی مدیریت می‌شوند. البته فناوری‌های بی‌سیم را هم نباید از یاد برد.

این ارتباط به هر طریقی که بین کیبورد و سیستم برقرار شود، نکته اصلی این است که کابل باید وظیفه خود را انجام دهد. عملکرد اصلی کابل تغذیه صفحه کلید، و همزمان انتقال اطلاعات از آن است. در صفحه کلیدهای بی‌سیم یا همان وایرلس، این ارتباط از طریق امواج مادون قرمز، امواج فرکانس رادیویی، یا از طریق امواجی در فرکانس بلوتوث با سیستم برقرار می‌شود. اتصالات انتشار موج IR و RF در مدل‌های دیگر نیز رایج است.

به عنوان مثال، بیشتر کنترل از راه دوری استفاده می‌کنیم، بر اساس همین فنآوری‌های فرکانسی کار می‌کنند. اما برای دریافت این فرکانس‌ها، وجود یک گیرنده ضروری است. اگر این گیرنده‌ها به صورت داخلی نشده باشند، می‎توانید با اتصال به پورت USB آهان را مدیریت کنید.

حتما این کانکتورها را هنگام خرید صفحه کلید بی‌سیم در بسته‌بندی آنها دیده‌اید. برای تامین برق مدارهای کیبورد لپ تاپ و رایانه‌های رومیزی نیز، صفحه کلیدهای بی سیم دارای اتصال برق متناوب (AC) هستند، و یا از باتری استفاده می‌کنند.

تعمیر یا تعویض کلید های کیبورد لپ تاپ؟

گاهی کیبورد لپ تاپ مشکلات جدی داشته و برای رفع آنها نیاز به تعمیرات سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری می‌باشد. در مواردی که کلیدهای کیبورد گیر ‌کرده و غیرفعال است یا کلیدها شل شده باشند، می‌توان کیبورد را تعمیر نمود؛ همچنین در مواقعی که پایه نگهدارنده کلید کنده یا شکسته باشد، قابل تعمیر می‌باشد. اما گاهی مواقع چاره‌ای جز تعویض کیبورد نیست. برای تعمیر یا تعویض قطعات، باید صفحه‌ کلید باز شود که خود مستلزم باز کردن قاب دستگاه است؛ برای جلوگیری از آسیب دیدن فلت‌ها و اتصالات ال‌سی‌دی و قاب لپ تاپ، حین انجام کار باید تمام جوانب احتیاط رعایت شود. برای انجام این کار حتماً باید به نمایندگی های مجاز مراجعه کنید. توجه داشته باشید، هرگز بدون تجربه قبلی و دانش کافی، این کار را در منزل انجام ندهید.

چرا کیبورد لپ تاپ کار نمی کند؟

در حال کار با لپ تاپ‌ تان هستید و ناگهان کلید "س" دیگر کار نمی‌کند. یا شاید چند کلید هستند که وقتی آنها را فشار می‌دهید، خیلی دیر پاسخ می‌دهند. یا اصلا از همه اینها بدتر: صفحه کلید کاملا قطع می‌شود و اصلا کار نمی‌کند.

اگرچه این موضوع می‌تواند شدیدا دردسرساز باشد، به خصوص هنگامی که باید پروژه‌ای را تحویل دهید، اما چند راه حل وجود دارد که خودتان می‌توانید آنها امتحان کنید تا تعمیر و تعویض کیبورد لپ تاپ به تاخیر بیندازید! این روش‌ها را در ادامه توضیح داده‌ایم:

مشکل کیبورد سخت افزاری‌ست یا نرم‌افزاری؟

قبل از اینکه خیلی تصادفی رفع اشکال صفحه کلید لپ تاپ را استارت بزنید، سعی کنید گزینه‌هایتان را محدود کنید: آیا در سخت افزار صفحه کلید مشکل خاصی وجود دارد، یا اینکه یک اشکال نرم‌افزاری مانع از شناسایی کلیدها در ویندوز می‌شود؟ با فهمیدن پاسخ این سوال می‌توانید در وقت و انرژی‌تان صرفه‌جویی قابل توجهی داشته باشید.

پس ابتدا دستگاه را ری‌استارت کنید، و سعی کنید وارد UEFI یا BIOS شوید - معمولا با فشردن کلیدهایDelete ، Esc یا کلید دیگری می‌توانید وارد بخش بوت شوید. شما می‌توانید کلید صحیح را با یک جستجوی ساده در اینترنت پیدا کنید؛ حتی خود سیستم هم در زمان بالا آمدن دکمه را در بخش پایین صفحه نمایش به شما نشان می‌دهد.

اگر نمی توانید وارد BIOS شوید و از طریق صفحه کلید آن را پیمایش (اسکرول) کنید، احتمال اینکه مشکل سخت‌افزاری باشد، بسیار زیاد است. اما اگر می‌توانید وارد BIOS شوید و با استفاده از دکمه های کیبورد لپ تاپ در آن بگردید، مشکل در خود ویندوز است.

نکته: اگر با انجام این تست متوجه شدید که ایراد نرم‌افزاری است، به خواندن مطلب ادامه دهید. اما اگر مشکل سخت افزاری است، می‌توانید یکراست از گزینه «صفحه کلید لپ تاپ‌تان را تمیز کنید» شروع کنید.

لپ تاپ را مجددا راه اندازی کنید

اگر به توصیه های بالا عمل کرده باشید، قبلا این کار را انجام داده‌اید، اما در هر صورت: آیا سعی کرده‌اید دوباره آن را خاموش و روشن کنید؟

همانطور که همه‌مان می‌دانیم، گاهی یک ری‌استارت ساده می‌تواند هر مشکلی را برطرف کند. اگر نمی‌توانید از trackpad یا ماوس برای راه‌اندازی مجدد دستگاه استفاده کنید، کافیست دکمه روشن/خاموش را برای حدود 10 تا 15 ثانیه نگه دارید تا رایانه خاموش شود، سپس دوباره آن را روشن کنید.

اگر با این کار مشکلی برطرف نشد، سیستم را در حالت Safe Mode راه‌اندازی کنید و ببینید آیا حروف کیبورد لپ تاپ هنوز مشکل دارند یا خیر. شاید اینکار مشکل را به‌طور دائمی برطرف نکند، اما به شما کمک می‌کند تا ببینید آیا صفحه کلید لپ تاپ شما معیوب است یا خیر.

درایور کیبورد لپتاپ را دوباره نصب کنید

گاهی اوقات درایوری که صفحه کلید شما را مدیریت می‌کند، ممکن است با مشکلاتی روبرو شود؛ مخصوصا اگر عادت داشته باشید مدام نرم‌افزارهای شخص ثالث را نصب کنید، و یا همیشه دستگاه خود را بدون استفاده از دستور Shut Down خاموش می‌کنید.

برای نصب مجدد درایور، طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. منوی Start را باز کنید و Device Manager را تایپ کنید.
  2. Enter را فشار دهید و بخش Keyboards را گسترش دهید.
  3. اگر هریک از موارد این بخش یک علامت تعجب زرد در کنار خود داشتند، ممکن است مشکلی وجود داشته باشد.
  4. حتی اگر علامت تعجب را هم کنار گزینه‌ها ندیدید، بهتر است روی آنها راست کلیک و گزینه Uninstall Driver را انتخاب کنید.
  5. دستگاه خود را دوباره ری‌استارت کنید تا ویندوز باید به‌طور خودکار درایورهای عمومی صفحه کلید را نصب کند. امیدواریم حالا تمام دکمه های کیبورد لپ تاپ شما کار کند.

اگر با این کار کلیدها درست نشدند، یا اصلا آیکون Keyboard در بخش Device Manager قابل مشاهده نبود، به صفحه پشتیبانی سازنده لپ تاپ بروید و جدیدترین درایورهای صفحه کلید را نصب کنید. (اگر درایور صفحه کلید موجود نبود، به جای آن درایورهای USB را دوباره نصب کنید).

تنظیمات صفحه کلید را بررسی کنید

برخی از تنظیمات می‌توانند در عملکرد کی‌بورد مشکلاتی را به وجود بیاورند، حتی اگر مفید باشند. به عنوان مثال، اگر تنظیمات Repeat Delay صفحه کلید شما خیلی کوتاه است، با فشار دادن یک کلید ممکن است دو یا چند کاراکتر تایپ کنید.

با باز کردن منوی Start، تایپ کردن Control Panel و جستجوی گزینه Keyboard در گوشه سمت راست بالای پنجره، می‌توانید به تنظیمات صفحه کلید بروید و این تنظیمات را اصلاح کنید.

از طرف دیگر، اگر بین فشار دادن یک کلید از کیبورد لپ تاپ و نمایش کاراکتر آن روی صفحه نمایش تاخیر وحود دارد، شاید لازم باشد تنظیمات Filter Keys را مورد بررسی قرار دهید. برای اینکار:

  1. از منوی Start، گزینه Ease of Access را پیدا کنید و وارد آن شوید.
  2. در منوی باز شده روی گزینه Make the keyboard easier to use کلیک کنید.
  3. اگر Filter Keys انتخاب شده است، تیک آن را بردارید و OK را فشار دهید تا ببینید مشکل رفع می‌شود یا نه.

نکته: اصولا اگر صفحه کلید رفتار عجیبی دارد، اطمینان حاصل کنید که Sticky Keys هم در این فهرست خاموش هستند.

طرح‌بندی (Layout) کیبورد لپ تاپ را تغییر دهید

اگر حروف کیبورد لپ تاپ کار می‌کنند، اما حروف متفاوتی را تایپ می‌کنند، ممکن است به طور تصادفی لی‌اوت زبان یا صفحه کلید تغییر کرده باشد. برای پیدا کردن صفحه تنظیمات منطقه و زبان Windows:

  1. منوی Start را باز، و در آن Language را تایپ کنید.
  2. روی آن کلیک کنید، و به لیست زبان‌ها بروید.
  3. روی موردی که می خواهید استفاده کنید کلیک، و دکمه Options را انتخاب کنید. بیشتر کاربران English (United States) را انتخاب می‌کنند.
  4. مطمئن شوید که US QWERTY در صفحه بعد و در بخش Keyboards موجود است
  5. حالا هر طرح بندی حروف کیبورد لپ تاپ را که از آن استفاده نمی‌کنید، حذف کنید.

احتمال ویروسی شدن را در نظر بگیرید

اگر هیچ کدام از راه‌حل‌های بالا مشکل کیبورد لپتاپ را حل نکرد، ممکن است صفحه کلید شما قربانی خرابکاری ویروس‌ها شده باشد. پس ضرری ندارد که یکبار همه سیستم‌تان را برای پیدا کردن بدافزارها اسکن کنید. فقط مطمئن شوید که از یک آنتی‌ویروس قوی و آپدیت شده استفاده می‌کنید.

صفحه کلید لپ تاپ‌ تان را تمیز کنید

راه‌حل‌های فوق همه مبتنی بر نرم‌افزار هستند، اما اگر دستورالعمل‌های اولیه ما را دنبال کردید و مشکوک هستید که مشکل کیبورد سخت‌افزاری‌ست، احتمالا لازم است آن را تمیز کنید؛ چرا که آلودگی بیش از حد نیز می‌تواند در نحوه کار صفحه کلید مشکل ایجاد کند. برای اینکار:

  1. لپ تاپ خود را وارونه (یا حداقل در زاویه 45 تا 75 درجه با افق) نگه دارید، و آن را تکان دهید. این کار برای لپ تاپ‌های قدیمی کاربرد بیشتری دارد، اما برای دستگاه‌های جدید هم تیری در تاریکی است و ممکن است به درد بخورد.
  2. اگر یک قوطی هوای فشرده داشته باشید، خیلی راحت‌تر می‌توانید اینکار را انجام دهید. اگر برخی از دکمه های کیبورد لپ تاپ به دلیل ریختن نوشابه گیر کرده‌اند، کلید را از صفحه کلید بیرون بیاورید، و مایع خشک‌شده را تا حد امکان تمیز کنید.
  3. مقداری الکل یا آب صابون را روی یک پارچه بمالید (نه روی صفحه کلید) و باقی ناحیه‌های چسبناک را تمیز کنید. یک گوش‌پاک‌کن هم می‌تواند مفید باشد؛ فقط مراقب باشید که کلیدها را جدا نکنید، مگر اینکه بدانید دارید چه می‌کنید.

اگر قسمت گسترده ای از صفحه کلید به دلیل ریختن مایعات گیر کرده باشد، مانند یک لیوان نوشابه یا فنجانی قهوه، شاید تعویض کیبورد لپ تاپ بهترین گزینه باشد.

(اگر ممکن است) باتری دستگاه را جدا کنید

گاهی اوقات باتری لپ تاپ - که زیر صفحه کلید قرار دارد – می‌تواند مشکلاتی در نحوه کار صفحه کلید ایجاد کند. اگر لپ تاپ شما باتری خارجی دارد، لپ تاپ را خاموش و باتری آن را جدا کنید. سپس دستگاه را با کابل برق روشن کنید.

اگر کیبورد لپتاپ فقط زمانی کار می‌کند که باتری در سیستم نیست، ممکن است نیاز به تعویض باتری داشته باشید. (فقط مطمئن شوید که یک باتری با کیفیت را تهیه می‌کنید).

اتصالات کیبورد لپتاپ را وارسی کنید

گاهی ارتباط صفحه کلید با مادربرد لپ تاپ قطع می‌شود؛ در نتیجه شما می‌مانید و صفحه کلیدی که یا به صورت متناوب کار می‌کند، یا اصلا کار نمی‌کند. اگر کمی تجربه داشته باشید و از زمان گارانتی دستگاه‌تان هم گذشته باشد، باز کردن پشت لپ تاپ و اتصال مجدد کابل فلت در پایین صفحه کلید باید برایتان آب خوردن باشد.

در غیر این صورت، می‌توانید به سایت سازنده لپ تاپ‌تان مراجعه کنید تا نحوه باز کردن آن را یاد بگیرید؛ و یا به یک مرکز تعمیران مراجعه کنید تا یک متخصص بتواند نگاهی به آن بیندازد.

فلت کیبورد لپ تاپ

در کیبورد لپ‌ تاپ یک نوع کابل بسیار نازک و صاف است که برای انتقال اطلاعات و سیگنال‌های تایپ، بین کلیدهای فشاری و مادربرد دستگاه استفاده می‌شود. این کابل‌ها از چند لایه نازک سیم رسانای مسی یا آلومینیومی ساخته شده‌اند که به‌شکل موازی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

در کیبوردهای لپ‌تاپ، بسته به مدل و نیاز کاربرانواع مختلفی از کابل‌های فلت استفاده می‌شود. متداول‌ترین کابل‌های فلت در کیبورد های لپ‌ تاپ به شرح زیر است:

کابل فلت معمولی: این نوع کابل فلت، وظیفه انتقال سیگنال‌های تایپ از کلیدهای فشاری به مادربرد را بر‌عهده دارد. این کابل فلت، به‌عنوان کابل فلت اصلی در تمامی کیبوردها یکسان است.

کابل فلت بک‌لایت: در کیبوردهای بک‌لایت‌دار، کابل فلت برای اتصال به بک‌لایت (نور پس‌زمینه) کیبورد به‌کار می‌رود؛ به عبارتی، انتقال سیگنال‌های نور به کیبورد از طریق این کابل صورت می‌پذیرد.

کابل فلت پوینتر: در برخی مدل‌های کیبورد، کابل فلت برای اتصال به پوینتر یا نقطه کنترلی استفاده می‌شود؛ کاربرد کابل فلت در این مدل‌ها، انتقال اطلاعات و سیگنال‌های پوینتر به مادربرد است.

در صورت آسیب‌دیدگی و خرابی کابل فلت، با عملکرد نادرست کیبورد مواجه خواهید شد؛ در چنین شرایطی باید نسبت به تعمیر یا تعویض کیبورد اقدام نمایید.

قیمت کیبورد لپ تاپ

همان‌طور که می‌دانید، قیمت کیبورد مانند هر محصول دیگری به عوامل متعددی بستگی دارد؛ از برند سازنده گرفته تا مدل، کیفیت ساخت، نوع اتصال، قابلیت‌ها و امکانات اضافه، در تعیین قیمت کیبورد مؤثر است.

برای مثال کیبوردهای مکانیکی با مکانیزم خاص سوئیچ‌های جداگانه، گران‌تر از کیبوردهای معمولی هستند؛ همچنین بالا بودن قیمت کیبورد گیمینگ نسبت به یک کیبورد معمولی با وجود دکمه‌های مکانیکی و امکانات جذابی مثل کلیدهای سفارشی اضافه، نرخ‌تأخیر بسیار پایین و قابلیت تعویض کلیدها کاملاً منطقی است. مجموعه لپ تاپ بهار انواع کیبورد لپ تاپ را با کیفیت عالی و قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه برای شما همراهان همیشگی فراهم نموده است؛ شما به صورت حضوری و یا با مراجعه به سایت می‌توانید کالای مورد‌نظر خود را با اطمینان‌خاطر از کیفیت و قیمت آن خریداری نمایید؛ لذت خرید امن و راحت را با ما تجربه کنید.

انواع برند کیبورد لپ تاپ

کیبورد لپ تاپ دل (Dell)

کیبورد لپ تاپ ایسر  (Aser)

کیبورد لپ تاپ اچ پی (Hp)

 کیبورد لپ تاپ سونی (Sony)

کیبورد لپ تاپ ام‌ اس‌ آی (Msi)

کیبورد لپ تاپ ایسوس (Asus)

کیبورد لپ تاپ لنوو (Lenovo)

کیبورد لپ تاپ توشیبا (Toshiba)

کیبورد لپ تاپ فوجیتسو (Fujitsu)

سؤالات متداول:

چه مسائلی بر قیمت کیبورد لپ تاپ تاثیر‌گذار است؟

نوع اتصال کیبورد، مقاومت در مقابل نفوذ مایعات، تعداد ورودی، فرکانس صفحه‌ کلید، برد صفحه‌ کلید، تعداد کلیدهای میانبر و از همه مهم‌تر نوع کیبورد از ویژگی های تاثیرگذار در قیمت کیبورد می‌باشد.

راهکارهای افزایش طول عمر کیبورد لپ تاپ چیست؟

سیستم خود را در معرض ریختن مایعات قرار ندهید، سیستم خود را در تحت فشار قرار ندهید، هنگام کار با  کیبورد کلیدها را به آرامی  فشار دهید، به نظافت سیستم خود اهمیت بدهید، هرگز بدون داشتن دانش و تجربه کافی کیبورد لپ تاپ خود را باز نکنید.

چگونه کلیدهای کیبورد لپ تاپ را تعمیر کنم؟

بهتر است تعمیر کلیدهای کیبورد لپ تاپ خود را به‌دلیل پیچیدگی آن، به یک تکنسین‌ در این زمینه بسپارید. در صورتی که تمایل دارید خودتان این کار را انجام دهید، بهتر است دستورالعمل‌های لازم را مطالعه نمایید؛ استفاده از ابزارهای مناسب فراموش نشود.

آیا دکمه‌ های کیبورد قابل تعویض است؟

دکمه‌های شل شده یا گیر‌کرده قابل تعویض هستند.

آیا کیبورد بک‌لایت‌دار می‌تواند جایگزین کیبورد معمولی لپ تاپ شود؟

بله، فلت اصلی کیبوردها یکسان است و تنها تفاوتشان در فلت بک‌لایت است. به‌راحتی می‌توان آن را متصل نمود؛ فلت بک‌لایت وصل نمی‌شود.

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت