تاریخچه ی خرید اینترنتی

شنبه 17 فروردین 1398 283 بازدید کننده گروه آموزشی


خرید اینترنتی به مفهوم خرید و فروش یک کالا در بستر وب است.این کالا می تواند از جست و جو یک مداد ساده تا یک خودرو لوکس را شامل بشود.پیش از ظهور خرید اینترنتی رقابت چندانی وجود نداشت.مشتریان مجبور بودند با هر آنچه فروشندگان و تاجران می گویند کنار بیایند.در واقع ظهور وب و خرید اینترنتی توانست حق انتخاب و مقایسه ی قیمت ها و خدمات را برای مشتری به وجود بیاورد!کاربر در حالی که در منزل خود با لباس راحتی نشسته است می تواند خدمات و کالاها را با هم مقایسه کند,این باعث قدرت هر چه بیشتر مشتری نسبت به قبل گردید!بطوریکه برای داشتن یک فروش اینترنتی موفق در ابتدا باید اعتماد کاربر را جلب کرد.در ابتدای خرید و فروش اینترنتی دغدغه و نگرانی سواستفاده و کلاهبرداری وجود داشت که در ایران برای جلوگیری از این تخلفات,وزارت صنایع اقدام به طراحی آرمی به نام نماد الکترونیکی کرد که مشتریان با کلیک بر روی آن می توانند شاهد اعتبار رسمی آن فروشگاه باشند.خرید اینترنتی در جهان روز به روز در حال افزایش است,چرا که در کسب و کارهای سنتی به دلیل محدوده ی فروش کم,مکان کوچک و نیروی انسانی کم نمی توان توقع فروش بالایی را داشت.از اینرو در برخی کشورها از جمله آمریکا خرید اینترنتی بیش تر از فروش حضوری می باشد.البته باید بگوییم که با وجود آنکه فرهنگ خرید اینترنتی در ایران هنوز به طور کامل جانیافتاده است اما آمارهای ارائه شده از تراکنش های اینترنتی نشان می دهد که این آمارها سیر صعودی و امیدوار کننده ای در سالهای اخیر داشته است.

 

تاریخچه ی خرید اینترنتی

 

اولین بار در سال 1979 micheal aldrich ایده ی فروشگاه اینترنتی را مطرح کرد.او ایده ی اتصال تلوزیون خانگی و کامپیوتر را با استفاده از خط تلفن مطرح و با ایجاد یک سرویس پیام رسان دوطرفه (teletex) یک کسب و کار آنلاین راه اندازی و انقلابی را در کسب و کار ایجاد کرد.از اینرو مایکل را قهرمان تجارت الکرترونیکی می نامند.در سال 1982 خدمات آنلاین قابل دسترسی برای رزرو بلیط,چت,بررسی قیمت سهام و غیره ایجاد شد.در سال 1990 اولین مرورگر و وب سرویس توسط تیم برنرز لی ارائه شد.در سال 1991 اینترنت تجاری شد و تولد یک تجارت الکترونیکی را به خود دید.و بالاخره در سال 1994 بانکداری آنلاین ایجاد و بستر خرید و فروش های اینترنتی را فراهم کرد.

 

اولین خرید اینترنتی در جهان

 

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید اولین خرید اینترنتی در کجا و توسط چه کسی صورت گرفته است.نت مارکت ادعا می کند که اولین خرید اینترنتی امن توسط او انجام گرفته است.نت مارکت توسط یک کارآفرین 21 ساله به نام دن کان تاسیس شد.او ادعا می کند که در سال 1994 که اولین بانکداری آنلاین ایجاد شد,توانسته است یک آلبوم موسیقی را به دوست خود در فیلادلفیا بفروشد.در برخی منابع دیگر ذکر شده که شرکت هات پیتزا در سال 1994 اولین فروش اینترنتی خود را آغاز کرد.این در حالی است که خرید و فروش اینترنتی در کشور ما با تاخیر چند ساله آغاز شد.در ایرن یک منبع رسمی برای اطلاع از اولین فروشگاه اینترنتی وجود ندارد,ولی به صورت تقریبی می توان گفت که دی جی کالا یکی از اولین فروشگاه های اینترنتی در ایران می باشد که در سال 1385 راه اندازی شد.


تاریخچه ی خرید اینترنتیمرکز تخصصی پخش و گارانتی قطعات لپ تاپ بهار4/6/2019خرید اینترنتی به مفهوم خرید و فروش یک کالا در بستر وب است.این کالا می تواند از جست و جو یک مداد ساده... خرید اینترنتی به مفهوم خرید و فروش یک کالا در بستر وب است.این کالا می تواند از جست و جو یک مداد ساده تا یک خودرو لوکس را شامل بشود.پیش از ظهور خرید اینترنتی رقابت چندانی وجود نداشت.مشتریان مجبور بودند با هر آنچه فروشندگان و تاجران می گویند کنار بیایند.در واقع ظهور وب و خرید اینترنتی توانست حق انتخاب و مقایسه ی قیمت ها و خدمات را برای مشتری به وجود بیاورد!کاربر در حالی که در منزل خود با لباس راحتی نشسته است می تواند خدمات و کالاها را با هم مقایسه کند,این باعث قدرت هر چه بیشتر مشتری نسبت به قبل گردید!بطوریکه برای داشتن یک فروش اینترنتی موفق در ابتدا باید اعتماد کاربر را جلب کرد.در ابتدای خرید و فروش اینترنتی دغدغه و نگرانی سواستفاده و کلاهبرداری وجود داشت که در ایران برای جلوگیری از این تخلفات,وزارت صنایع اقدام به طراحی آرمی به نام نماد الکترونیکی کرد که مشتریان با کلیک بر روی آن می توانند شاهد اعتبار رسمی آن فروشگاه باشند.خرید اینترنتی در جهان روز به روز در حال افزایش است,چرا که در کسب و کارهای سنتی به دلیل محدوده ی فروش کم,مکان کوچک و نیروی انسانی کم نمی توان توقع فروش بالایی را داشت.از اینرو در برخی کشورها از جمله آمریکا خرید اینترنتی بیش تر از فروش حضوری می باشد.البته باید بگوییم که با وجود آنکه فرهنگ خرید اینترنتی در ایران هنوز به طور کامل جانیافتاده است اما آمارهای ارائه شده از تراکنش های اینترنتی نشان می دهد که این آمارها سیر صعودی و امیدوار کننده ای در سالهای اخیر داشته است. تاریخچه ی خرید اینترنتی اولین بار در سال 1979 micheal aldrich ایده ی فروشگاه اینترنتی را مطرح کرد.او ایده ی اتصال تلوزیون خانگی و کامپیوتر را با استفاده از خط تلفن مطرح و با ایجاد یک سرویس پیام رسان دوطرفه (teletex) یک کسب و کار آنلاین راه اندازی و انقلابی را در کسب و کار ایجاد کرد.از اینرو مایکل را قهرمان تجارت الکرترونیکی می نامند.در سال 1982 خدمات آنلاین قابل دسترسی برای رزرو بلیط,چت,بررسی قیمت سهام و غیره ایجاد شد.در سال 1990 اولین مرورگر و وب سرویس توسط تیم برنرز لی ارائه شد.در سال 1991 اینترنت تجاری شد و تولد یک تجارت الکترونیکی را به خود دید.و بالاخره در سال 1994 بانکداری آنلاین ایجاد و بستر خرید و فروش های اینترنتی را فراهم کرد. اولین خرید اینترنتی در جهان شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید اولین خرید اینترنتی در کجا و توسط چه کسی صورت گرفته است.نت مارکت ادعا می کند که اولین خرید اینترنتی امن توسط او انجام گرفته است.نت مارکت توسط یک کارآفرین 21 ساله به نام دن کان تاسیس شد.او ادعا می کند که در سال 1994 که اولین بانکداری آنلاین ایجاد شد,توانسته است یک آلبوم موسیقی را به دوست خود در فیلادلفیا بفروشد.در برخی منابع دیگر ذکر شده که شرکت هات پیتزا در سال 1994 اولین فروش اینترنتی خود را آغاز کرد.این در حالی است که خرید و فروش اینترنتی در کشور ما با تاخیر چند ساله آغاز شد.در ایرن یک منبع رسمی برای اطلاع از اولین فروشگاه اینترنتی وجود ندارد,ولی به صورت تقریبی می توان گفت که دی جی کالا یکی از اولین فروشگاه های اینترنتی در ایران می باشد که در سال 1385 راه اندازی شد.5.0
محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید