فاکتور هایی که بعد از ساعت 12 ظهر تاریخ 1403/1/9 تا تاریخ 1403/01/13 ثبت می شوند، ارسال آنها تاریخ 14 فروردین به بعد می باشد.
وارد شوید ثبت نام

کیبورد لپ تاپ و هرچه باید درباره آن بدانید

بازدید: 495 بازدید

اگر کیبورد لپ تاپ نبود، هرگز نمی‌توانستیم با دستگاه‌هایمان صحبت کنیم و به آنها ورودی بدهیم. ما با فشردن دکمه های کیبورد لپ تاپ می‌توانیم پیچیده‌ترین الگوریتم‌ها را پیاده‌سازی کنیم، سوالات روزمره‌مان را در گوگل جستجو کنیم، بازی کنیم و کارهای متنوع دیگر.

مطلب پیش رو یک راهنمای کامل درباره کیبورد لپتاپ و هرچه باید درباره آن بدانید است. ابتدا با انواع صفحه کلید لپ تاپ و طرز کار آنها آشنا می‌شویم، و پس از آن به راه‌حل‌هایی می‌پردازیم که در صورت کار نکردن دکمه های کیبورد لپ تاپ می‌توانیم انجام دهیم.

 

انواع کیبورد لپ تاپ و تکنولوژی آنها

هر چقدر هم بحث ورودی قطعات لپ لپ صوتی و لمسی پیشرفت کرده باشد، کیبورد همچنان یکی از اساسی‌ترین روش‌های ورودی در رایانه‌ها و لپ‌تا‌پ‌هاست. اما متأسفانه، همه صفحه کلیدهای لپ تاپ برای تایپ طولانی مدت مناسب نیستند. برخی از آنها دست‌ها را معذب می‌کنند، و به درد کاری بیش از فشار گاه به گاه Ctrl + Alt + Del نمی‌خورند.

بنابراین، اگر نوشتن زیادی را روی لپ تاپ بعدی خود پیش بینی می کنید‌، حتما نکات زیر را در نظر بگیرید. می‌دانیم که عملا هر کیبوردی می‌تواند کار شما را راه بیندازد، اما اگر بتوانید صفحه کلیدی را پیدا کنید که با سبک کارتان همخوانی داشته باشد، روند کارتان به شدت بهبود پیدا خواهد کرد.

 

اندازه دکمه های کیبورد لپ تاپ

اندازه کلیدهای صفحه کلید لپ تاپ از اهمیت زیادی برخوردار است، چون مستقیما با دقتی که باید به آنها ضربه بزنید مرتبط است. صفحه کلید تمام اندازه (فول سایز) همان چیزی است باید در لپ تاپ‌ها به دنبال آن باشید. هر لپ تاپ با صفحه نمایش 11.6 اینچ یا بزرگتر باید صفحه کلید فول سایز داشته باشد.

درصورتی که حروف کیبورد لپ تاپ به جای اینکه صاف باشند حالتی مقعر داشته باشند، دقت ضربات شما بیشتر خواهد شد. این گودی‌های خفیف به شکل ظریف اما به شدت موثر به انگشتان کمک می‌کند تا مرکز یک کلید را بدون نگاه کردن به صفحه کلید پیدا کنند. می‌بینید که چقدر نوع کلیدهای کیبورد لپتاپ در بهبود کار شما مهم هستند؛ پس هیچوقت از این بخش ساده نگذرید.

به عنوان مثال، اگر نوشتن یا ادیت متون بخش زیادی از کار شما را تشکیل می‌دهد، ممکن است کلیدهای مستقلی با عملکردهای خاص مانند Home ،End ،Page Up و Page Down لازم داشته باشید. اما امروزه، بسیاری از لپ تاپ‌ها چنین دکمه‌هایی را با کلیدهای دیگری مانند کلیدهای جهت‌دار ترکیب می‌کنند؛ و تنها با فشار دادن آنها در ترکیب با کلید عملکرد (F) می‌توان به آنها دسترسی داشت.

گرچه این روزها از کلیدهای F1 تا F12 در کیبورد لپ تاپ به ندرت استفاده می‌شود، اما ممکن است بخواهید بدون این زحمت اضافه تایپ کنید. در چنین حالتی، باید ببینید آیا دستگاه گزینه تعویض کلیدهای میان‌بر برای کلیدهای F را دارد یا خیر.

گذشته از اندازه و عملکرد دکمه های کیبورد لپ تاپ و بسته به محیط کارتان، ممکن است برای کلیدها نیز نور پس زمینه لازم داشته باشید. انتخاب مدلی با سطح روشنایی قابل تنظیم می‌تواند به شما کمک کند تا در تاریکی و بدون نابود کردن چشم‌هایتان تایپ کنید.

 

بازخورد لمسی، سفر و انعطاف

اجازه دهید ابتدا این سه اصطلاح را توضیح دهیم، و سپس در ادامه به اهمیت‌ها در کیبورد لپتاپ بپردازیم.

  • بازخورد لمسی (Tactile Feedback) به احساس فیزیکی تولید شده توسط صفحه کلید اشاره دارد. انواع مختلفی از بازخورد لمسی وجود دارد (مثلا ویبره). صفحه کلیدها این احساس فیزیکی را در پاسخ به فشار انگشت ایجاد می‌کنند.
  • سفر (Travel) که گاهی اوقات “پرتاب” هم نامیده می‌شود، نشان‌دهنده این است که وقتی کلید را فشار می‌دهید، چقدر پایین می‌رود، توصیف می‌شود. سفر کلیدها در صفحه کلیدهای مدرن و مخصوصا لپ‌تاپ‌ها معمولا بسیار اندک است.
  • انعطاف (Flex) دکمه های کیبورد لپ تاپ به ما می‌گوید زمانی که یک کلید را فشار می‌دهید، مقداری از محدود اطراف آن هم پایین می‌رود.

ممکن است به نظرتان عجیب باشد، اما بهتر است به دنبال صفحه کلیدهایی باشید که کلیدهای آن در برابر فشار مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند. این به خاطر آن است که یک کلید با مقاومت بیشتر، بازخورد لمسی بهتری را به انگشت ارائه می‌دهد.

کلیدی که با کوچکترین فشار پایین می‌رود، حس واقعی فشار دادن یک کلید را در شما ایجاد نمی‌کند. این باعث می‌شود حس کنید کلید کاملا پایین نرفته است و دوباره آن را فشار دهید. و اینگونه است که اشتباهات تایپی اتفاق می‌افتد.

کیبوردهای کم‌ارتفاع پرتاب کوتاهی را ارائه می‌دهند، و تایپ کردن روی آنها برای بسیاری از افراد ناراحت‌کننده است. لپ تاپ‌های سبک و باریک معمولا چنین کیبوردهایی دارند. برای تست این مورد و تطبیق آن با نیازمندی‌هایتان، بهتر است صفحه کلید لپ تاپ را به صورت حضوری تست کنید.

بالا بودن فلکس کلیدهای لپتاپ هم (مخصوصا کلیدهای وسط مانند G و H) اصولا نکته‌ای منفی در نظر گرفته می‌شود. بالا بودن انعطاف صفحه کلید باعث تغییر بی جهت بازخورد کلیدها می‌شود. برای تایپ دقیق باید تکیه گاه زیر کلیدها محکم باشد. بنابراین، خوب است صفحه کلیدی بدون انعطاف یا با کمترین میزان آن پیدا کنید.

 

انواع صفحه کلید لپ تاپ

اگر عکس چند کیبورد لپ تاپ را دیده باشید، متوجه شده‌این که تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. صفحه کلیدها در لپ تاپ‌ها سه نوع هستند:

 

صفحه کلید سنتی

یک صفحه کلید به سبک سنتی دارای کلیدهایی است که نزدیک به یکدیگر قرار گرفته‌اند، و شیب‌دار هستند. این صفحه کلیدها معمولا مساحت و Travel بیشتری دارند. کلیدهای این کیبورد را هم می‌توان به آسانی تعویض کرد؛ زیرا کل صفحه کلید روی یک سینی قابل تعویض قرار دارد.

 

کیبورد سبک چیکت یا جزیره‌ای

یک صفحه کلید به سبک chiclet یا جزیره، دارای کلیدهایی است که به نظر می‌رسد از بخش‌های برش‌خورده اختصاصی از بدنه لپ تاپ خارج می‌شوند. کلیدهای این کیبوردها معمولا مسطح هستند و دور لبه‌هایشان شیب ندارند. بنابراین، این تصور ایجاد می‌شود که فضای بیشتری بین کلیدها وجود دارد. این مسئله تمیز کردن صفحه کلید را هم به شدت آسان می‌کند.

صفحه کلیدهای chiclet کم‌کم دارند مدل‌های سنتی را از دور خاج می‌کنند. همچنین در طراحی نازک‌تر و متنوع‌تر، و در حال تبدیل شدن به صفحه کلید مورد علاقه سازندگان لپ تاپ‌های سبک و باریک هستند. احتمالا وقتی به دنبال خرید لپتاپ باشید، بیشتر با این مدل صفجه کلید روبرو می‌شوید.

 

کیبورد لپ تاپ مکانیکی

برخلاف صفحه کلیدهای سنتی یا جزیره‌ای که از غشایی زیر کلیدها استفاده می‌کنند، صفحه کلیدهای مکانیکی از کلیدهای مکانیکی واقعی استفاده می‌کنند. سوئیچ‌ها با هربار فشردن یک کلیک قابل شنیدن تولید می‌کنند، و باعث افزایش بازخورد می‌شوند.

صفحه کلید مکانیکی بیشتر از لپ تاپ‌ها، در سیستم‌های دسکتاپ دیده می‌شود، چون از فضای بیشتر و طراحی گران‌قیمت‌تری استفاده می‌کنند. کلیدهای صفحه کلید مکانیکی عمیق حرکت می‌‎کنند و برای استفاده طولانی‌مدت طراحی شده‌اند.

 

طرز کار کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر

چه در لپتاپ‌ها و چه در رایانه‌های رومیزی، خود کیبورد در کل مانند یک کامپیوتر عمل می‌کنند. در گذشته، صفحه کلیدها بر پایه اصول مکانیکی و به کمک حرکت قطعات کار می‌کردند (مکانیزم ماشین‌های تحریر را به یاد بیاورید). بیشتر صفحه کلیدهای امروزی هم از این مدل‌های قدیمی الهام گرفته‌اند؛ تنها تفاوت این است که اکنون تمام آن قطعات با فناوری‌های الکتریکی جایگزین شده.

در یک صفحه کلید ساده، فشرده شدن کلید توسط یک پردازنده مشخص می‌شود. پردازنده کلید فشرده شده صفحه کلید لپ تاپ را شناسایی کرده، و سپس این داده‌ها را به پردازنده اصلی سیستم می‌دهد. نحوه کار صفحه کلید و روش دقیق تفسیر کلیدها توسط پردازنده در مدل‌های مختلف متفاوت است.

صفحه کلیدها هر مدلی که داشته باشد، در شکل مدارشان هم با یکدیگر مشترک هستند. از کل این مدارها به عنوان ماتریس صفحه کلید یاد می‌شود.

ماتریس کلید که درون صفحه کلید قرار دارد را می‌توان به عنوان یک شبکه در نظر گرفت، که پردازنده از طریق آن محل کلید فشرده شده را مشخص می‌کند. هر زمان که کلیدی را فشار دهید، مدار زیر آن بسته می‌شود و جریان کوچکی ایجاد می‌شود.

این جریان شناسایی شده و بر اساس ماتریس کیبورد لپ تاپ، پردازنده تصمیم می‌گیرد که کدام کلید فشرده شده است. سپس، پردازنده این اطلاعات را به پردازنده اصلی کامپیوتر منتقل می‌کند.

این طرز کار کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر و در واقع فرایندی است که در زمان بین فشرده شدن یک کلید توسط شما و نقش بستن آن روی صفحه نمایش یا مانیتور ظاهر می‌شود.

 

نحوه اتصال صفحه کلید به لپ تاپ و کامپیوتر

گفتیم که ریزپردازنده‌های موجود در صفحه کلید بر اساس ماتریس، کلیدی را که فشار داده شده است را تشخیص می‌دهد. در این بخش می‌خواهیم ببینیم کیبورد چگونه این اطلاعات را به پردازنده اصلی ارسال می‌کند.

به طور کلی، واسطه مورد استفاده در رایانه‌های رومیزی یا کابل USB است و یا کابل PS / 2. اما در لپ تاپ‌ها این اتصالات به صورت داخلی مدیریت می‌شوند. البته فناوری‌های بی‌سیم را هم نباید از یاد برد.

این ارتباط به هر طریقی که بین کیبورد و سیستم برقرار شود، نکته اصلی این است که کابل باید وظیفه خود را انجام دهد. عملکرد اصلی کابل تغذیه صفحه کلید، و همزمان انتقال اطلاعات از آن است. در صفحه کلیدهای بی‌سیم یا همان وایرلس، این ارتباط از طریق امواج مادون قرمز، امواج فرکانس رادیویی، یا از طریق امواجی در فرکانس بلوتوث با سیستم برقرار می‌شود. اتصالات انتشار موج IR و RF در مدل‌های دیگر نیز رایج است.

به عنوان مثال، بیشتر کنترل از راه دوری استفاده می‌کنیم، بر اساس همین فنآوری‌های فرکانسی کار می‌کنند. اما برای دریافت این فرکانس‌ها، وجود یک گیرنده ضروری است. اگر این گیرنده‌ها به صورت داخلی نشده باشند، می‎توانید با اتصال به پورت USB آهان را مدیریت کنید.

حتما این کانکتورها را هنگام خرید صفحه کلید بی‌سیم در بسته‌بندی آنها دیده‌اید. برای تامین برق مدارهای کیبورد لپ تاپ و رایانه‌های رومیزی نیز، صفحه کلیدهای بی سیم دارای اتصال برق متناوب (AC) هستند، و یا از باتری استفاده می‌کنند.

 

کیبورد لپ تاپ کار نمی‌کند؛ رفع مشکلات رایج صفحه کلید لپ تاپ

در حال کار با لپ تاپ‌تان هستید و ناگهان کلید “س” دیگر کار نمی‌کند. یا شاید چند کلید هستند که وقتی آنها را فشار می‌دهید، خیلی دیر پاسخ می‌دهند. یا اصلا از همه اینها بدتر: صفحه کلید کاملا قطع می‌شود و اصلا کار نمی‌کند.

اگرچه این موضوع می‌تواند شدیدا دردسرساز باشد، به خصوص هنگامی که باید پروژه‌ای را تحویل دهید، اما چند راه حل وجود دارد که خودتان می‌توانید آنها امتحان کنید تا تعمیر و تعویض کیبورد لپ تاپ به تاخیر بیندازید! این روش‌ها را در ادامه توضیح داده‌ایم:

 

مشکل کی‌بورد سخت افزاری‌ست یا نرم‌افزاری؟

قبل از اینکه خیلی تصادفی رفع اشکال صفحه کلید لپ تاپ را استارت بزنید، سعی کنید گزینه‌هایتان را محدود کنید: آیا در سخت افزار صفحه کلید مشکل خاصی وجود دارد، یا اینکه یک اشکال نرم‌افزاری مانع از شناسایی کلیدها در ویندوز می‌شود؟ با فهمیدن پاسخ این سوال می‌توانید در وقت و انرژی‌تان صرفه‌جویی قابل توجهی داشته باشید.

پس ابتدا دستگاه را ری‌استارت کنید، و سعی کنید وارد UEFI یا BIOS شوید – معمولا با فشردن کلیدهایDelete ، Esc یا کلید دیگری می‌توانید وارد بخش بوت شوید. شما می‌توانید کلید صحیح را با یک جستجوی ساده در اینترنت پیدا کنید؛ حتی خود سیستم هم در زمان بالا آمدن دکمه را در بخش پایین صفحه نمایش به شما نشان می‌دهد.

اگر نمی توانید وارد BIOS شوید و از طریق صفحه کلید آن را پیمایش (اسکرول) کنید، احتمال اینکه مشکل سخت‌افزاری باشد، بسیار زیاد است. اما اگر می‌توانید وارد BIOS شوید و با استفاده از دکمه های کیبورد لپ تاپ در آن بگردید، مشکل در خود ویندوز است.

نکته: اگر با انجام این تست متوجه شدید که ایراد نرم‌افزاری است، به خواندن مطلب ادامه دهید. اما اگر مشکل سخت افزاری است، می‌توانید یکراست از گزینه «صفحه کلید لپ تاپ‌تان را تمیز کنید» شروع کنید.

 

لپ تاپ را مجددا راه اندازی کنید

اگر به توصیه های بالا عمل کرده باشید، قبلا این کار را انجام داده‌اید، اما در هر صورت: آیا سعی کرده‌اید دوباره آن را خاموش و روشن کنید؟

همانطور که همه‌مان می‌دانیم، گاهی یک ری‌استارت ساده می‌تواند هر مشکلی را برطرف کند. اگر نمی‌توانید از trackpad یا ماوس برای راه‌اندازی مجدد دستگاه استفاده کنید، کافیست دکمه روشن/خاموش را برای حدود 10 تا 15 ثانیه نگه دارید تا رایانه خاموش شود، سپس دوباره آن را روشن کنید.

اگر با این کار مشکلی برطرف نشد، سیستم را در حالت Safe Mode راه‌اندازی کنید و ببینید آیا حروف کیبورد لپ تاپ هنوز مشکل دارند یا خیر. شاید اینکار مشکل را به‌طور دائمی برطرف نکند، اما به شما کمک می‌کند تا ببینید آیا صفحه کلید لپ تاپ شما معیوب است یا خیر.

 

درایور کیبورد لپتاپ را دوباره نصب کنید

گاهی اوقات درایوری که صفحه کلید شما را مدیریت می‌کند، ممکن است با مشکلاتی روبرو شود؛ مخصوصا اگر عادت داشته باشید مدام نرم‌افزارهای شخص ثالث را نصب کنید، و یا همیشه دستگاه خود را بدون استفاده از دستور Shut Down خاموش می‌کنید.

برای نصب مجدد درایور، طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. منوی Start را باز کنید و Device Manager را تایپ کنید.
  2. Enter را فشار دهید و بخش Keyboards را گسترش دهید.
  3. اگر هریک از موارد این بخش یک علامت تعجب زرد در کنار خود داشتند، ممکن است مشکلی وجود داشته باشد.
  4. حتی اگر علامت تعجب را هم کنار گزینه‌ها ندیدید، بهتر است روی آنها راست کلیک و گزینه Uninstall Driver را انتخاب کنید.
  5. دستگاه خود را دوباره ری‌استارت کنید تا ویندوز باید به‌طور خودکار درایورهای عمومی صفحه کلید را نصب کند. امیدواریم حالا تمام دکمه های کیبورد لپ تاپ شما کار کند.

اگر با این کار کلیدها درست نشدند، یا اصلا آیکون Keyboard در بخش Device Manager قابل مشاهده نبود، به صفحه پشتیبانی سازنده لپ تاپ بروید و جدیدترین درایورهای صفحه کلید را نصب کنید. (اگر درایور صفحه کلید موجود نبود، به جای آن درایورهای USB را دوباره نصب کنید).

 

تنظیمات صفحه کلید را بررسی کنید

برخی از تنظیمات می‌توانند در عملکرد کی‌بورد مشکلاتی را به وجود بیاورند، حتی اگر مفید باشند. به عنوان مثال، اگر تنظیمات Repeat Delay صفحه کلید شما خیلی کوتاه است، با فشار دادن یک کلید ممکن است دو یا چند کاراکتر تایپ کنید.

با باز کردن منوی Start، تایپ کردن Control Panel و جستجوی گزینه Keyboard در گوشه سمت راست بالای پنجره، می‌توانید به تنظیمات صفحه کلید بروید و این تنظیمات را اصلاح کنید.

از طرف دیگر، اگر بین فشار دادن یک کلید از کیبورد لپ تاپ و نمایش کاراکتر آن روی صفحه نمایش تاخیر وحود دارد، شاید لازم باشد تنظیمات Filter Keys را مورد بررسی قرار دهید. برای اینکار:

  1. از منوی Start، گزینه Ease of Access را پیدا کنید و وارد آن شوید.
  2. در منوی باز شده روی گزینه Make the keyboard easier to use کلیک کنید.
  3. اگر Filter Keys انتخاب شده است، تیک آن را بردارید و OK را فشار دهید تا ببینید مشکل رفع می‌شود یا نه.

نکته: اصولا اگر صفحه کلید رفتار عجیبی دارد، اطمینان حاصل کنید که Sticky Keys هم در این فهرست خاموش هستند.

 

 

طرح‌بندی (Layout) کیبورد لپ تاپ را تغییر دهید

اگر حروف کیبورد لپ تاپ کار می‌کنند، اما حروف متفاوتی را تایپ می‌کنند، ممکن است به طور تصادفی لی‌اوت زبان یا صفحه کلید تغییر کرده باشد. برای پیدا کردن صفحه تنظیمات منطقه و زبان Windows:

  1. منوی Start را باز، و در آن Language را تایپ کنید.
  2. روی آن کلیک کنید، و به لیست زبان‌ها بروید.
  3. روی موردی که می خواهید استفاده کنید کلیک، و دکمه Options را انتخاب کنید. بیشتر کاربران English (United States) را انتخاب می‌کنند.
  4. مطمئن شوید که US QWERTY در صفحه بعد و در بخش Keyboards موجود است
  5. حالا هر طرح بندی حروف کیبورد لپ تاپ را که از آن استفاده نمی‌کنید، حذف کنید.

 

احتمال ویروسی شدن را در نظر بگیرید

اگر هیچ کدام از راه‌حل‌های بالا مشکل کیبورد لپتاپ را حل نکرد، ممکن است صفحه کلید شما قربانی خرابکاری ویروس‌ها شده باشد. پس ضرری ندارد که یکبار همه سیستم‌تان را برای پیدا کردن بدافزارها اسکن کنید. فقط مطمئن شوید که از یک آنتی‌ویروس قوی و آپدیت شده استفاده می‌کنید.

 

صفحه کلید لپ تاپ‌تان را تمیز کنید

راه‌حل‌های فوق همه مبتنی بر نرم‌افزار هستند، اما اگر دستورالعمل‌های اولیه ما را دنبال کردید و مشکوک هستید که مشکل کیبورد سخت‌افزاری‌ست، احتمالا لازم است آن را تمیز کنید؛ چرا که آلودگی بیش از حد نیز می‌تواند در نحوه کار صفحه کلید مشکل ایجاد کند. برای اینکار:

  1. لپ تاپ خود را وارونه (یا حداقل در زاویه 45 تا 75 درجه با افق) نگه دارید، و آن را تکان دهید. این کار برای لپ تاپ‌های قدیمی کاربرد بیشتری دارد، اما برای دستگاه‌های جدید هم تیری در تاریکی است و ممکن است به درد بخورد.
  2. اگر یک قوطی هوای فشرده داشته باشید، خیلی راحت‌تر می‌توانید اینکار را انجام دهید. اگر برخی از دکمه های کیبورد لپ تاپ به دلیل ریختن نوشابه گیر کرده‌اند، کلید را از صفحه کلید بیرون بیاورید، و مایع خشک‌شده را تا حد امکان تمیز کنید.
  3. مقداری الکل یا آب صابون را روی یک پارچه بمالید (نه روی صفحه کلید) و باقی ناحیه‌های چسبناک را تمیز کنید. یک گوش‌پاک‌کن هم می‌تواند مفید باشد؛ فقط مراقب باشید که کلیدها را جدا نکنید، مگر اینکه بدانید دارید چه می‌کنید.

اگر قسمت گسترده ای از صفحه کلید به دلیل ریختن مایعات گیر کرده باشد، مانند یک لیوان نوشابه یا فنجانی قهوه، شاید تعویض کیبورد لپ تاپ بهترین گزینه باشد.

 

(اگر ممکن است) باتری دستگاه را جدا کنید

گاهی اوقات باتری لپ تاپ – که زیر صفحه کلید قرار دارد – می‌تواند مشکلاتی در نحوه کار صفحه کلید ایجاد کند. اگر لپ تاپ شما باتری خارجی دارد، لپ تاپ را خاموش و باتری آن را جدا کنید. سپس دستگاه را با کابل برق روشن کنید.

اگر کیبورد لپتاپ فقط زمانی کار می‌کند که باتری در سیستم نیست، ممکن است نیاز به تعویض باتری داشته باشید. (فقط مطمئن شوید که یک باتری با کیفیت را تهیه می‌کنید).

 

اتصالات کیبورد لپتاپ را وارسی کنید

گاهی ارتباط صفحه کلید با مادربرد لپ تاپ قطع می‌شود؛ در نتیجه شما می‌مانید و صفحه کلیدی که یا به صورت متناوب کار می‌کند، یا اصلا کار نمی‌کند. اگر کمی تجربه داشته باشید و از زمان گارانتی دستگاه‌تان هم گذشته باشد، باز کردن پشت لپ تاپ و اتصال مجدد کابل فلت در پایین صفحه کلید باید برایتان آب خوردن باشد.

در غیر این صورت، می‌توانید به سایت سازنده لپ تاپ‌تان مراجعه کنید تا نحوه باز کردن آن را یاد بگیرید؛ و یا به یک مرکز تعمیران مراجعه کنید تا یک متخصص بتواند نگاهی به آن بیندازد.

 

تعمیر و تعویض کیبورد لپ تاپ

اگر هنوز در دوره گارانتی هستید، با پشتیبانی سازنده لپ تاپ‌تان تماس بگیرید. اگر مشخض شود که صفحه کلید معیوب است، قاعدتا باید بتوانید بدون دردسر آن را جایگزین کنید.

البته قبل از مراجعه به این مراکز، توصیه می‌کنیم از هارد دیسک خود نسخه پشتیبان تهیه کنید یا آن را دربیاورید، تا مشکلی برای داده‌هایتان پیش نیاید.

 

همان‌طور که دیدید، داشتن یکی دو کلید خراب به این معنی نیست که باید لپ تاپ‌تان را کاملا خاموش کنید. راه‌حل‌های بالا در بیشتر موارد می‌تواند مشکل شما را رفع کند، اما اگر این اتفاق نیفتاد، از یک صفحه کلید USB استفاده کنید و وقتی که توانستید، دستگاه خود را به یک حرفه‌ای نشان دهید.

 

از همراهی شما تا انتهای مطلب سپاسگزاریم. امیدواریم این مطلب به خوبی شما را با طرز کار کیبورد لپ تاپ، انواع صفحه کلید و سایر مسائل پیرامون آن آشنا کرده باشید. اگر سوال دیگری درباره روش تعمیر و نگهداری از کیبوردها دارید، می‌توانید پاسخ خود را در مقالات آموزشی ما درباره این قطعه پیدا کنید.

در صورتی که قصد خرید انواع کیبورد لپ تاپ ایسوس، لنونو، ایسر، دل، اچ پی و … را نیز داشته باشید، می‌توانید از فروشگاه دیدن کنید.

 

 

دسته بندی کیبورد لپ تاپ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت